Wachtwoord vergeten?
Baanstatus

Het was een mooi 2016 voor Jeugd@Welschap

• Qua ledental maakten we (met name in de categorie van de basisschooljeugd) een stormachtige groei door.
  • Dit resulteerde in de uitbreiding van het aantal lessen in 2016.
  • Verder zijn het hele jaar door extra tweewekelijkse trainingen geregeld door Stein en Rinse op woensdagmiddag.
  • Behalve de lessen en trainingen hebben we zeven qualifying wedstrijden georganiseerd waar de kinderen mooie prijzen, maar ook vooral nieuwe labels konden scoren om hun vorderingen in de baan aan te tonen.
  • In 2016 hebben we de volgende labels uit kunnen reiken: 10x PAR, 3x Birdie, 5x Eagle, 2x Albatros en 4 (nieuwe) Handicap-kaarten.
  • Daarnaast speelden we nog twee Texas Scramble wedstrijden, zodat de kinderen alvast kunnen wennen aan de verschillenden spelvormen, en golfen in een team.
  • Alle wedstrijden waren er medailles voor de prijswinnaars, en twee wedstrijden waren er grote bekers, en ook hadden twee wedstrijden een extra thema: één verkleed, de ander met sinterklaas, onder leiding van de kok, zelf pepernoten maken.
  • De SJGE-week aan het begin van de zomer was wederom succesvol. Op Welschap hebben we de deelnemers traditiegetrouw op maandag mogen verwelkomen. Kenmerkend voor deze week: warm weer, veel plezier, goed georganiseerd en leuke sfeer.
  • In september zijn we met zijn allen naar het KLM Open geweest op de beslissende zondag. Iedereen heeft hierbij een nieuwe Welschap-polo gekregen zodat, bleek later, we goed te zien waren op televisie toen Joost Luiten op de achttiende zijn winnende bal putte.
  • gratis wedstrijdpolo van Golfclub Welschap
  • Dankzij de sponsoring van de leden van de Club van 50 kunnen we veel dingen organiseren en hebben wij de leden bedankt voor hun bijdrage door het spelen van de Neon-nacht-wedstrijd eind oktober. Een succesvolle avond, met een heerlijk diner als voorafje bij het grote werk op de donkere baan.
  • Ook hebben we nog twee uitwedstrijden gespeeld, één op de Eindhovensche en één op de Tongelreep. Duidelijk aanwezig op beide banen met een flinke groep hebben we allebei de keren ook nog de eerste prijs mee naar Welschap kunnen nemen. Plezier en prestatie kunnen prima hand in hand.
  • De NGF Competitie werd dit jaar gespeeld door onze oudere jeugdspelers. De uitslagen waren dit jaar ondergeschikt aan het plezier dat zij hebben gehad. Ook bijzonder om te benoemen is de band die zij in de loop der jaren opgebouwd hebben. Jarenlang zijn ze met elkaar opgetrokken op de golfbaan en de laatste jaren ook naast de golfbaan. Een speciaal bedankje voor al deze spelers en wij hopen hen natuurlijk nog vaak te zien op de golfbaan.

Terugkijkend op 2016 kunnen we zeggen dat het een leuk en gezellig jaar was